Friday, December 11, 2009

SUATU KETIKA - SMK PAYA BESAR


Suatu ketika dulu, aku lalui lorong-lorong sempit berjalan kaki menuju ke sekolah. SMK PAYA BESAR itulah sekolah ku dulu...Suasana dingin menyelubungi diriku. Ditambah pula dengan cerita yang begitu sensasi yang membuatkan aku takut untuk ke sekolah. "Ada orang nak hisap darah anak dara", kata teman rapatku. Tapi itu cerita berbelas tahun yang lepas. Cerita itu membuatkan ramai di antara temanku dulu memakai inai di jari mereka. Kononnya baru kahwin katakan. Padahal sekolah pun belum habis lagi. Mana tidaknya, hantu yang dihebohkan itu cuma inginkan darah anak dara sahaja. Jadi dengan memakai inai dijari dapatlah mengaburi mata hantu itu lah konon-kononnya..... Gatal juga hantu pada zaman tu...Sekarang ni kemana agaknya hantu tu pergi ek???

Aku bangga menjadi pelajar sekolah itu, berkat usaha dan bantuan para guru sedikit sebanyak memberi aku dorongan untuk meneruskan pelajaran di peringkat yang lebih tinggi lagi. Guru disiplin ketika itu yang mengajar aku subjek Bahasa Melayu banyak memberi inspirasi kepadaku..dan sekarang aku pula yang mengajar subjek berkenaan....Terima kasih cikgu!


No comments:

Post a Comment